matildadenvilda.blogg.se

äventyr och massa grrrl power.

Schizo

Publicerad 2014-02-27 21:56:06 i Allmänt,

Fick seriöst platsen längst bak, längst in på planet till Paris. Helt själv. Ok. Börjar bra... Jag var sist att ansluta Rosa Bussarna-gänget (surprise, surprise) och dem hade börjat oroa sig för lilla maj, så jag kallas numera för 'lillan'... Gulligt. Kärt barn (känner mig som ett litet barn??) har många namn så atte det är ju gött. Glömde säga till gänget att jag är flygrädd så alla blev lite förvånade när jag började hyperventilera, gråta och kissade på mig under flighten. Hoppas att jag kan återhämta mig från det under dem närmsta fem veckorna.

Och just det! Jag och Carro hade en ide (såklart) att jag har tre olika personligheter som jag ska plocka fram då och då under resan. Här
för ni en kort beskrivning av varje:

1. Ceepy tjej
Pratar ALLTID om sig själv i tredje person, ex. 'Matte känner sig lite sugen på choklad' eller 'Någon som kan låna Matte lite vatten? Matte är törstig.' 

2. Rapparrrrrn 
Rapparrrrrrn har en tendens och skriva små rappsånger som beskriver olika upplevelser på resan. Behöver jag beskriva ytterligare eller?

3. Språktönten
Eftersom att jag nu bott så länge i Norge har jag ju såklart glömt hur man pratar svenska så Språktönten kör loss på norska istället. Dessutom bodde hon ju så länge i Australien (som hon gärna vill upplysa alla om så fort tillfälle ges) att det OUNDVIKLIGT har utvecklats en Australien Accent när hon pratar engelska. 

SPÄNNANDE TIDER DET HÄR. Stay tuuuuuuned för mer info om hur personligheterna mottogs av övriga pinkisar!

Kommentarer

Postat av: Helene

Publicerad 2014-02-28 08:06:43

:)

Postat av: Mats

Publicerad 2014-03-01 00:19:29

Underbart!
Följer dig hela tiden!!! Kram, underbara unge, pappa

Postat av: Creepy tjaj 2

Publicerad 2014-03-01 15:25:58

pimpen har hört att matte landat i los southos americos nu och är sjukt pepp på att höra om de rosa äventyren!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela